8 enkla flöden för att börja med marketing automation
Vi fattar, det här med marketing automation kan lätt låta abstrakt, tekniskt och avancerat. Så pass att det kan få en företagare att ge upp tanken på att det kan vara användbart för ens egen del; utan att ha testat ett enda automatiserat flöde. Det är synd och skam, eftersom händelsestyrd kommunikation har så många fördelar, och det inte är några konstigheter att välja den nivå som passar dig och din verksamhet bäst.
Här är 8 enkla exempel på hur du kan börja använda marketing automation. Det här är flöden som du enkelt kan sätta upp i verktyget. Och när det är gjort spinner motorn som värmer leads och vårdar kundupplevelsen samtidigt som den sparar tid och resurser åt dig. Och du – kom ihåg att vi finns här för dig om du behöver stöd. Få support på svenska via mejl eller telefon.
1. Välkomna nya kontakter
Smid medan järnet är varmt – se till att den som registrerat sin e-postadress för att ta emot utskick från er omgående får ett välkomnande mejl som håller intresset vid liv. I ett välkomstmejl kan du till exempel bjuda på smakprov som visar vad nyhetsbreven brukar innehålla, lyfta de mest lästa artiklarna på er webb, och bjuda in till att följa er på sociala medier.