Automatiseringar – Marketing automation

Ta din marknadsföring till nästa nivå och generera varma leads med hjälp av marketing automation. Med vårt användarvänliga och svenskutvecklade program kan du enkelt bygga och styra automatiserade flöden som engagerar dina kunder vid rätt tidpunkt och med rätt budskap. Från välkomnande e-postserier till målgruppsanpassade erbjudanden och påminnelser – våra automatiserade lösningar hjälper dig att skapa en smidig och personlig kundresa, helt på dina villkor.

Prova nu
Marketing Automation

VARFÖR MARKETING AUTOMATION

Fördelar med marketing automation

Skapa varma leads

Öka kundnöjdheten

Segmentera

Personalisera

Spara tid

Prova plattformen

Prova Palomas plattform för nyhetsbrev gratis. Utforska mallar och designa brev i vår drag and drop-editor.  I gratislicensen ingår 100 mejl att skicka i månaden. Du kan när som helst lägga till modulen Marketing automation.

Välkommen att vända dig till vår support för frågor om plattformen: support@paloma.se, 0225-410 22 vardagar 08.00 till 17.00.

En giltig e-postadress måste anges
Företagsnamn måste anges
Telefonnummer måste anges med minst 5 siffor och inga bokstäver

Nu ska du skapa ett användarnamn & lösenord, sen är det klart!

Minst 4 tecken långt, max 20 tecken.
Kontrollerar om användarnamnet är tillgängligt
Användarnamnet är inte tillgängligt
Användarnamnet är tillgängligt
En liten bokstav
En stor bokstav
En siffra
Minst 8 tecken
Lösenorden matchar inte
  • {{ errorLine }}
Steg: 1 av 2

Marketing automation innehåller allt du behöver

  • Drag and drop editor
  • Olika triggers
  • Timer för tidstyrda flöden
  • Kopiera flöden
  • Schemalägg flöden
  • Leadscoring
  • Fri support
  • GDPR-säkert

Kontor och support i Hedemora, Dalarna.

Vi finns där du finns

Närproducerat i Dalarna. Alla servrar i Sverige. 97 % supportnöjdhet på köpet.

  • Vår support sitter i Hedemora
  • Våra servrar finns i Sverige
  • Vi grundades 2003

Förenkla din vardag

Sätt upp flöden i enkel
& integrerbar lösning

Du skapar flödesscheman med en tydlig och överskådlig drag-and-drop-editor. Med sidopanelen gör du inställningar för varje nod (flödespunkt):

Schema

Ett flödesschema kan inledas med en schemaläggning. Det kan vara en enskild tidpunkt som startar flödet, eller ett återkommande schema som till exempel varannan måndag 8.00.

Händelse

Ett flödesschema kan också börja med en händelse; någon form av aktivitet som fångas upp och automatiskt triggar flödet.

Åtgärder

Åtgärder i flödesschema kan bland annat vara ett utskick via e-post, att registrera eller ta bort en kontakt.

Timer

Timer kan läggas till som en tidsstyrning av åtgärder.

Villkor

Ett eller flera villkor kan läggas in i flödesschemat för att filtrera eller förgrena ett flöde.

Kommunikation med

Marketing automation b2b & b2c

Att kommunicera via marketing automation innebär att skapa automatiserade flöden för personaliserad och händelsestyrd kommunikation. Det är lika värdefullt för verksamheter som vänder sig 
till företag, b2b, som för de som vänder sig till konsumenter, b2c.

Möt potentiella och blivande kunder med relevant innehåll och ledsaga kundresan i alla faser på ett smidigt och inkännande sätt. Se vår guide Vad är marketing automation?

Glöm inte den grundläggande strategin

Tips innan du kör igång

Marketing automation ska inte misstas för ett system som sköter sig helt självt. Du behöver alltid börja med en strategi, fylla på med innehåll och sätta upp kommunikationsflöden. Och sist men inte minst utvärdera och kontinuerligt optimera.

Börja enkelt för att sedan utveckla
Kom ihåg att börja enkelt för att sedan utveckla. Tänk på att ha minimalt med innehåll, bara fokus på det viktigaste för just det utskicket. Se till att det som går ut är snyggt, säljande och har en enhetlig profil.

Innan du börjar använda marketing automation tänk på:

  • Hur köper vår kund, hur ser kundresan ut?
  • När är rätt tid att kontakta kunden?
  • Vilka kontakter kan automatiseras för att leda kunden vidare?
  • Hur kan vi skapa merförsäljning på befintliga kunder?
  • Vilken slags info ska vi samla in av prospektet eller kunden?
  • Vem skapar innehåll och flöden för kundresan?
  • Hur följer vi upp?
  • Vad mäter vi?

Exempel på automatiseringar

Flöde – exempel 1

Exempel på automatiskt flöde som segmenterar kontakterna.

Flöde – exempel 2

Exempel på automatiskt flöde för riktad kampanj.

Flöde – exempel 3

Exempel på automatiskt flöde med fokus på produkt för ny kund.

GUIDER FULLMATADE MED KUNSKAP

Få ett försprång lär dig allt om automatiseringar

PROVA PALOMAS PLATTFORM GRATIS!

Hos oss ska du känna dig trygg

Vill du se om vår kommunikationsplattform passar dig? Bra, då har du kommit helt rätt!
Det här ingår i din kostnadsfria licens:
– Skicka 100 mejl gratis varje månad
– Designa dina nyhetsbrev enkelt i vår drag and drop-editor
– Helt GDPR-säkert
– Fri support
Har du frågor om plattformen?
Hör av dig till sales@paloma.se eller ring oss på 0225-410 22

Skapa ett konto nu!