Marketing automation skapar resultat – automatiseringar, helt enkelt.

Ta din marknadsföring till nästa nivå och generera varma leads med marketing automation. Med vår svenskutvecklade plattform bygger du enkelt automatiserade flöden som arbetar som en marknadsföringsrobot – dygnet runt, för dig. Från välkomnande e-postserier till målgruppsanpassade erbjudanden och påminnelser – våra lösningar skapar en smidig och personlig kundresa på dina villkor.

Prova nu
Marketing automation Exempel på referenser
"Det är mycket lätt att förstå sig på"
Maria Sehlström
The Absolut Company
"Fantastisk support"
Francesca O´Brien Apelgren
Sveriges Marknadsförbund
"Vi är väldigt nöjda med Paloma"
Malin Croner
Dalarna Business

DU ÄR INTE FÖRST UT MEN I GOTT SÄLLSKAP

Trygghet hos oss

Helt enkelt & säkert

Vår plattform är lätt att använda och väldigt intuitiv. Vi lägger stor vikt vid användbarhet. Säker och trygg lagring hos Telia Cygate.

Vi finns där du finns

Support på svenska. 95% supportnöjdhet på köpet och vi har målet att svara dig inom 15 minuter på kontorstid.

Svenskt & GDPR-säkrat

Svenskutvecklat verktyg. Alla servrar står i Sverige och ägs av svenska bolag, inklusive supportverktyget. GDPR-säkra funktioner inbyggt.

Första versionen kom 2003

Vi har erfarenheten och uthålligheten. Kunden är alltid i centrum hos oss. Nyutveckling sker genom kundfeedback.

Exempel kunder Marketing automation

VARFÖR MARKETING AUTOMATION

Fördelar med marketing automation

Skapa varma leads

Bygg relationer som konverterar. Automatisera processerna och identifiera de mest engagerade leads för att förenkla säljarbetet.

Öka kundnöjdheten

Leverera rätt budskap vid rätt tidpunkt. Anpassad kommunikation stärker kundrelationerna och skapar en positiv upplevelse.

Segmentera

Nå fram till rätt målgrupp. Gruppera dina kontakter baserat på beteende eller intressen för att göra dina utskick mer träffsäkra.

Personalisera

Gör det personligt. Skräddarsydda meddelanden stärker kundens känsla av att vara sedd och värdefull.

Spara tid

Automatisera repetitiva uppgifter. Lägg mindre tid på manuellt arbete och fokusera på att utveckla din verksamhet.

Prova plattformen

Prova Palomas plattform för nyhetsbrev gratis. Utforska mallar och designa brev i vår drag and drop-editor.  I gratislicensen ingår 100 mejl att skicka i månaden. Du kan när som helst lägga till modulen Marketing automation.

Välkommen att vända dig till vår support för frågor om plattformen: support@paloma.se, 0225-410 22 vardagar 08.00 till 17.00.

En giltig e-postadress måste anges
Företagsnamn måste anges
Telefonnummer måste anges med minst 5 siffor och inga bokstäver

Nu ska du skapa ett användarnamn & lösenord, sen är det klart!

Minst 4 tecken långt, max 20 tecken.
Kontrollerar om användarnamnet är tillgängligt
Användarnamnet är inte tillgängligt
Användarnamnet är tillgängligt
En liten bokstav
En stor bokstav
En siffra
Minst 8 tecken
Lösenorden matchar inte
  • {{ errorLine }}
Steg: 1 av 2

Exempel på automatiseringar

  • Drag and drop editor
  • Olika triggers
  • Timer för tidstyrda flöden
  • Kopiera flöden
  • Schemalägg flöden
  • Leadscoring
  • GDPR-säkert
  • Automatiserad välkomstserie
  • Segmentering i realtid
  • Kundlivscykelautomation
  • ROI-spårning
  • Flera användarnivåer
  • Drip-kampanjer
  • Enkel export och import av data
  • Pausa eller justera flöden i realtid
  • Hantering inaktiva prenumeranter
  • Stöd för API-anslutningar
  • Fri support

FAQ Automatiseringar

Vad är Paloma och vad kan jag använda det till?

Paloma är en plattform för att skapa starka relationer och effektiv kommunikation genom nyhetsbrev, marketing automation, sms, eventhantering och enkäter. Vi har utvecklat plattformen i Hedemora, Dalarna, i över 21 år och erbjuder både användarvänlighet och hög säkerhet med GDPR-anpassning och servrar i Sverige. Vår lokala support finns alltid nära till hands för att hjälpa dig att lyckas.

Hur snabbt kan jag komma igång och får jag hjälp?

Du kan börja använda Paloma omedelbart efter registrering. Vi erbjuder guider och mallar som hjälper dig att skapa dina första kampanjer på nolltid. Vi erbjuder kostnadsfri onboarding och support för att säkerställa att du snabbt kan dra nytta av plattformen. Det finns även webbinar kostnadsfritt.

Har ni några dolda avgifter?

Nej, våra priser är helt transparenta. Alla funktioner och support ingår i de paket vi erbjuder.

Finns det någon gratis testperiod?

Ja, du kan prova Paloma kostnadsfritt för att utforska plattformens alla funktioner innan du bestämmer dig.

Vilka typer av företag har mest nytta av Marketing Automation?

Alla som vill effektivisera sin kommunikation, oavsett om du är ett litet företag, en offentlig verksamhet eller en större organisation.

Vad är unikt med Palomas Marketing Automation jämfört med andra plattformar?

Paloma är användarvänlig, säker, och utvecklad i Sverige med personlig support som hjälper dig att lyckas.

Hur kan Marketing Automation hjälpa mig att bygga bättre relationer?

Genom att automatisera, personalisera och rikta din kommunikation kan du skapa mer relevanta och engagerande upplevelser för mottagarna.

Vilken typ av hjälp kan jag få för att sätta upp mina automatiseringsflöden?

Vår support hjälper dig via telefon eller e-post, och vi har också guider i plattformen.

Vad händer om jag växer och behöver fler funktioner?

Du kan enkelt uppgradera din licens själv för att få tillgång till fler funktioner och högre volymer.

Ingår Marketing Automation i alla licenser?

Man betalar en licensavgift för att använda modulen på 695:- per månad.

Vad kostar det att använda Marketing Automation i Paloma?

Priset beror på licensnivån och antal utskick. Se vår prissida eller kontakta oss för offert.

Behövs tekniska kunskaper för att använda plattformen?

Nej, Paloma är användarvänlig och designad för att kunna användas av alla, oavsett teknisk bakgrund.

Kan jag integrera Paloma med andra system, som CRM eller webbshop?

Ja, genom vårt API.

Hur säkerställer ni att mina data är skyddade?

Vi använder högsta säkerhetsstandarder, inklusive svenska servrar och kontinuerliga uppdateringar.

Är er Marketing Automation-plattform GDPR-anpassad?

Ja, vi följer GDPR och våra servrar finns i Sverige för att säkerställa dataskydd.

Kan jag använda Marketing Automation för att påminna deltagare om event eller svara på enkäter?

Ja, du kan automatisera påminnelser till de som inte har registrerat sig eller svarat ännu.

Kan jag följa upp resultat och analysera effekten av mina automatiseringar?

Ja, du får statistik som öppningar, klick och konverteringar för att utvärdera dina kampanjer.

Finns det färdiga mallar för Marketing Automation-flöden?

Nej, men vi kan gärna hjälpa er att sätta upp flöden för automation. Du anlitar oss per timme.

Är det svårt att komma igång med automatiseringsflöden?

Nej, vår plattform är enkel att använda och kräver inga tekniska förkunskaper. Vi har också en support som snabbt hjälper dig när du har behov.

Kan jag använda Marketing Automation för att påminna deltagare om event eller svara på enkäter?

Ja, du kan automatisera påminnelser till de som inte har registrerat sig eller svarat ännu.

Kan jag skapa triggers baserat på mottagarens beteende, som öppnade mejl eller klickade länkar?

Ja, du kan sätta upp triggers för olika beteenden och anpassa kommunikationen därefter.

Kan jag använda Marketing Automation för att påminna deltagare om event eller svara på enkäter?

Ja, du kan automatisera påminnelser till de som inte har registrerat sig eller svarat ännu.

Hur fungerar automatiska flöden i Paloma?

Flöden består av steg som triggas av händelser, som att skicka ett mejl en viss tid efter att någon öppnat ett tidigare utskick. Vi har en enkel drag and drop editor som du lär dig snabbt. Dessutom är den på svenska, vilket är mycket uppskattat.

Kan jag segmentera mina mottagare för mer riktad kommunikation?

Ja, segmentering gör att du kan nå rätt målgrupp baserat på exempelvis intressen, beteende eller plats. Allt som du har, eller kan samla in, data på kan du filtrera på.

Hur kan jag använda plattformen för att automatisera e-postutskick?

Genom att sätta upp regler och flöden skickas mejl automatiskt baserat på händelser som registreringar eller klick. Du kan också låta flödet triggas igång vid en önskad enskild eller återkommande tidpunkt.

Vilka funktioner för Marketing Automation erbjuder Paloma?

Du kan skapa automatiska flöden, segmentera mottagare, sätta upp triggers baserade på beteenden och följa upp resultat.

Vad är Marketing Automation, och hur kan det hjälpa mig?

Marketing Automation hjälper dig att automatisera uppgifter som e-postutskick, påminnelser och kundflöden, vilket sparar tid och effektiviserar din kommunikation.

Hur fungerar dubbel autentisering i Paloma?

1. Standardinloggning: Börja med att ange ditt användarnamn och lösenord.
2. Ytterligare säkerhetslager: Efter lösenordet behöver du ange en verifieringskod som skickas via SMS eller genereras av en autentiseringsapp (t.ex. Google Authenticator).
3. Säker åtkomst: När koden är korrekt inskriven, får du tillgång till plattformen.

Hur aktiverar jag dubbel autentisering i Paloma?

Du kan aktivera 2FA direkt i din kontoinställningar. Välj en autentiseringsmetod (SMS eller autentiseringsapp), följ installationsguiden och börja använda denna extra säkerhetsåtgärd redan idag.

Varför är dubbel autentisering viktigt?

– Skydd mot dataintrång: Även om ditt lösenord skulle bli exponerat kan obehöriga inte få åtkomst utan den extra verifieringskoden.
– Efterlevnad av GDPR: För organisationer som hanterar känslig data är 2FA en viktig säkerhetsåtgärd för att minimera risken för dataintrång och uppfylla dataskyddslagar.
– Sinnesro: Du kan känna dig trygg i att din data och dina kunders information är väl skyddad.

Förenkla din vardag

Sätt upp flöden i enkel
& integrerbar lösning

Du skapar flödesscheman med en tydlig och överskådlig drag-and-drop-editor. Med sidopanelen gör du inställningar för varje nod (flödespunkt):

Schema

Ett flödesschema kan inledas med en schemaläggning. Det kan vara en enskild tidpunkt som startar flödet, eller ett återkommande schema som till exempel varannan måndag 8.00.

Händelse

Ett flödesschema kan också börja med en händelse; någon form av aktivitet som fångas upp och automatiskt triggar flödet.

Åtgärder

Åtgärder i flödesschema kan bland annat vara ett utskick via e-post, att registrera eller ta bort en kontakt.

Timer

Timer kan läggas till som en tidsstyrning av åtgärder.

Villkor

Ett eller flera villkor kan läggas in i flödesschemat för att filtrera eller förgrena ett flöde.

Kommunikation med

Marketing automation b2b & b2c

Att kommunicera via marketing automation innebär att skapa automatiserade flöden för personaliserad och händelsestyrd kommunikation. Det är lika värdefullt för verksamheter som vänder sig 
till företag, b2b, som för de som vänder sig till konsumenter, b2c.

Möt potentiella och blivande kunder med relevant innehåll och ledsaga kundresan i alla faser på ett smidigt och inkännande sätt. Se vår guide Vad är marketing automation?

Glöm inte den grundläggande strategin

Tips innan du kör igång

Marketing automation ska inte misstas för ett system som sköter sig helt självt. Du behöver alltid börja med en strategi, fylla på med innehåll och sätta upp kommunikationsflöden. Och sist men inte minst utvärdera och kontinuerligt optimera.

Börja enkelt för att sedan utveckla
Kom ihåg att börja enkelt för att sedan utveckla. Tänk på att ha minimalt med innehåll, bara fokus på det viktigaste för just det utskicket. Se till att det som går ut är snyggt, säljande och har en enhetlig profil.

Innan du börjar använda marketing automation tänk på:

  • Hur köper vår kund, hur ser kundresan ut?
  • När är rätt tid att kontakta kunden?
  • Vilka kontakter kan automatiseras för att leda kunden vidare?
  • Hur kan vi skapa merförsäljning på befintliga kunder?
  • Vilken slags info ska vi samla in av prospektet eller kunden?
  • Vem skapar innehåll och flöden för kundresan?
  • Hur följer vi upp?
  • Vad mäter vi?

Exempel på automatiseringar

Flöde – exempel 1

Exempel på automatiskt flöde som segmenterar kontakterna.

Flöde – exempel 2

Exempel på automatiskt flöde för riktad kampanj.

Flöde – exempel 3

Exempel på automatiskt flöde med fokus på produkt för ny kund.

Kontor och support i Hedemora, Dalarna.

Vi finns där du finns

Närproducerat i Dalarna. Alla servrar i Sverige. 97 % supportnöjdhet på köpet.

  • Vår support sitter i Hedemora
  • Våra servrar finns i Sverige
  • Vi grundades 2003

GUIDER FULLMATADE MED KUNSKAP

Få ett försprång lär dig allt om automatiseringar

PROVA PALOMAS PLATTFORM GRATIS!

Hos oss ska du känna dig trygg

Vill du se om vår kommunikationsplattform passar dig? Bra, då har du kommit helt rätt!
Det här ingår i din kostnadsfria licens:
– Skicka 100 mejl gratis varje månad
– Designa dina nyhetsbrev enkelt i vår drag and drop-editor
– Helt GDPR-säkert
– Fri support
Har du frågor om plattformen?
Hör av dig till sales@paloma.se eller ring oss på 0225-410 22

Skapa ett konto nu!